Rasta öppnar i Värnamo idag 15 januari 2018

Inom bolagets affärsområde Serviceanläggningar öppnar Rasta en ny serviceanläggning i Värnamo idag. Den är en av Sveriges största anläggningar. Rasta har med Värnamoanläggningen totalt 25 anläggningar runt om i Sverige.

Det är bolagets andra nybyggda anläggning på ca 30 år. I juni invigdes Rasta Markaryd som första nya anläggning. Anläggningen består av restaurang, servicebutik (OKQ) samt en hotelldel med 35 rum.

”Det är fantastiskt och inspirerande att vi kunnat öppna ytterligare en ny Rastaanläggning inom loppet av ett år, säger Dan Tervaniemi VD Rasta Sverige AB.

”Rasta serviceanläggningar är en stor arbetsgivare på landsbygden och under 2017 hade vi drygt 1 400 anställda och med etableringen av Rasta i Värnamo så blir vi ytterligare ca 40-50 personer och tidigare i år öppnade vi i Markaryd med ca 40 nyanställningar, vilket stärker vår position på landsbygden”, fortsätter Dan Tervaniemi, VD Rasta Sverige AB.

Se även http://www.rasta.se/varnamo/