Rasta ny huvudsponsor till IFK

Pressmeddelande från IFK Göteborg:

Två profilstarka aktörer från väst–Sverige blir ett. Rasta är ny huvudsponsor till IFK Göteborg.
– Enormt spännande. Jag har varit Blåvit i hela mitt liv och vi är ett riktigt ”fotbollsföretag”, säger Mikael Tervaniemi.

Under många år har Rasta synts i en mängd olika idrottssammanhang. Från och med 2016 och minst tre år framöver är de även en av IFK Göteborgs huvudsponsorer.
Mikael Tervaniemi, driftschef och representant för familjen Tervaniemi:
– Det ska bli enormt roligt att få vara en större del av den största och framgångsrikaste fotbollsföreningen i Sverige. Med vår erfarenhet och kunskap av såväl catering och arrangemang kommer det här att bli riktigt bra.
Rasta kommer bland annat att stå för leveransen av mat till Kamratgården och dessutom vara en medspelare vid exempelvis tillställningar för partners och supportrar på Gamla Ullevi och Trädgår´n.
– Vi är mycket glada över ha hittat rätt tillsammans med Rasta. För IFK Göteborg är det viktigt med engagerade partners, och vi är övertygade om att Rasta med sin kompetens kommer att bidra till att stärka våra arrangemang ytterligare. Totalt sett ett avtal som vi är jättenöjda med, säger Martin Celander på försäljningsavdelningen i IFK Göteborg.
Rasta driver i dag 25 anläggningar runt om i Sverige och hoppas med det nya avtalet, som bland annat innefattar exponering på den blåvita matchtröjan, att expandera ytterligare.
– Det här blir ett lyft för oss och vårt varumärke. Genom ett långvarigt avtal med IFK Göteborg hoppas vi driva ännu mer försäljning på Gamla Ullevi, Ullevi och Trädgår´n samt på våra övriga restauranger, säger Ulrik Svartborn, VD på Rasta Group AB.