Rasta Group och John Scott’s ingår samarbete på Gamla Ullevi

I den tidigare puben il professore, med ingång från parkgatan 55 öppnar under våren pubkonceptet John Scott’s på Gamla Ullevi. Puben är ett nästa steg i Rasta Groups pubexpansion som började med The Old Beefeater Inn i Linnéstaden vid årsskiftet. Mikael Tervaniemi kommenterar:

-Det känns kul att ha kommit till ”Scott” med detta! John Scott är en jättebra pubkedja som man gärna besöker tack vare den hemtrevliga, otvungna känslan! Vi hoppas att våra gäster hittar till oss före och efter fotbollsevenemangen, samt vid alla större sporttillfällen som vi visar på TV när de inte huseras på Gamla Ullevi! Vi vill också bli ett trevligt alternativ för alla som bor och jobbar i närheten för en afterwork, middag eller lunch.

Känslan av hyllning till alla fotbollsälskare kommer förstås att finnas kvar, så även möjligheten att arrangera event, företagsfester eller egen after work. Puben blir även en stor tillgång i anslutning till Gamla Ullevis konferens och möten.

Peter Bronsman, VD på Kopparbergs Bryggeri AB som äger John Scott’s varumärke kommenterar:

-John Scott’s är stolta att få samarbeta med familjen Tervaniemi och Rastagruppen.

John Scott’s på Gamla Ullevi öppnar under maj månad. Det kommer även att byggas en uteservering som skapar en mer levande och inbjudande miljö vid Gamla Ullevi, på utsidan av den västra sidan av arenan.